niedziela, 30 sierpnia 2015

#BACK TO SCHOOL - JĘZYKI OBCE - MAM NA TO SPOSÓB !





Języki obce - dla niektórych kojarzą się ze zmorą szkolną, z czymś niemożliwym do zrozumienia, czymś nieosiągalnym. Większość z nas myśli, że nauka języka obcego jest nudna, żmudna i czasochłonna.  Dla mnie od zawsze był to jeden z ulubionych przedmiotów, którego nauka sprawiała mi przyjemność. Niektórzy pewnie wyobrażali mnie siedzącą nad zeszytem i wkuwaniem wszystkiego na pamięć. Po części oczywiście tak było, wiadomo, trzeba uczyć się bieżącego materiału, jednak  połowę wiadomości, które miałam w głowie, brała się nie ze szkoły, lecz z moich domowych sposobów na naukę języka. 
Powoli zbliżamy się do końca wakacji, za parę dni znowu wróci do nas czas nauki, dlatego pomyślałam że  taki post może pomóc niektórym osobom. Dlatego zapraszam do przeczytania moich sprawdzonych sposobów na naukę języków obcych, która wcale nie musi być nudna.

1. Teksty piosenek
Nie raz wpadnie nam do ucha jakaś piosenka, którą potrafimy słuchać godzinami. Wydrukowanie tekstu piosenek wraz z tłumaczeniem jest naprawdę dobrym pomysłem. Słuchając utworu śledź oczami tekst śpiewając razem z nimi, zerkając co jakiś czas na tłumaczenie. A gwarantuje, że słówka automatycznie wejdą Ci do głowy, bez zbędnego wkuwania ich na siłę.

IKJKJKKJ


2. Książki
W księgarniach bez problemu znajdziemy książki w rożnych językach, które są dostosowane do naszego poziomu językowego. Kup jedną książkę, spróbuj przeczytać, jeśli coś nie rozumiesz zobacz w słowniku.  Takie coś pozwala nam na lepsze oswojenie się z językiem

KJKJKJM

3. Bajki/filmy po angielsku
Bajki po angielsku ? czemu nie ! W telewizji jest dużo kanałów dla dzieci, wystarczy pilotem przestawić język na np.angielski.  Bajki mają to do siebie, że nie ma tam trudnego słownictwa i lepiej nam jest zrozumieć ich mowę. Znam przypadki osób, które od dziecka wychowywane były na obcojęzycznych bajkach i dziś biegle porozumiewają się danym językiem.




4. omegle.com
Pewnie nie każdy z Was kojarzy ten portal, jest to serwis typu 6obcy, różniący się tym, że na omegle wybieramy dowolny język i piszemy nim z obcokrajowcami.  Z początku może być trudno, ale z biegiem czasu będzie coraz łatwiej.


5.Skype 
Skype bardzo podobnie działa jak opisany wyżej sposób, z tą różnicą, że tu bardziej dokształcasz swoją mowę. Takie rozmowy sprawiają wielką przyjemność i frajdę, a w między czasie uczą.

''KJHJHJHJHL


Nauka języka obcego wcale nie musi być nudna. Wystarczy chcieć i poszukać idealnego sposobu dla siebie, a języki już nigdy nie będą Wam sprawiały większych problemów :)

Tak jak obiecałam w poprzednim poscie, za podanie cen rzeczy zaobserwowałam i polecam wszystkim te blogi :
http://martt-blog.blogspot.com/
http://stylowana100latka.blogspot.com/
http://imagine-day.blogspot.com/
http://parajulkanormal.blogspot.com/
http://szaraaarzeczywistosc.blogspot.com/
http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

36 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post! Ja najbardziej lubię metodę z tekstem piosenki <3

    BACK TO SCHOOL JUŻ NA BLOGU! WWW.OSIAOSIA.BLOGSPOT.COM
    Kliknij tu, aby mi pomóc :) CHOIES KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Z piosenek naprawdę da się nauczyć języka jak najbardziej fajny sposób :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post! :)) Chętnie skorzystam z Twoich rad ^^
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysły! Dużo osób mówi, że dużą część słownictwa zna właśnie z piosenek, więc też chciałam też się tak uczyć, ale nie wiedziałam, jak. Śpiewanie i czytanie tekstu musi być mega skuteczne.
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste, ale naprawdę dobre pomysły. http://wwhatcanisayy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne pomysły :). Muszę wypróbować to omegle ;).

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi tak angielski wszedł przez piosenki, czy pisanie z ludźmi, ale niemiecki... niemieckiego nienawidzę w gimnazjum jechałam na ściągach..
    anonym-madia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z angielskim nie mam problemów tylko francuskiego naprawdę nie moge się nauczyć :o

    patyskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatny post ! :) myślę, że najprzyjemniejsza metoda to ta z słuchaniem muzyki :)
    Obserwuję :)
    Zachęcam do obserwacji mojego bloga :)
    Myślę, że warto :)
    niesmialavicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja codziennie mam angielski, bo chodzę do klasy językowej ale chciałabym poduczyć się niemieckiego i na pewno Twoje rady mi w tym pomogą :D

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektórych sposobów już używam, a resztę z chęcią wypróbuje.
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    olikk-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie piszesz ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również zawsze kochałam języki i nie sprawiają mi one trudności - chodzi mi tu głównie o angielski, ale twoje rady są bardzo dobre, bo sama czytając i oglądając filmy w języku angielskim znacznie się podszkoliłam :)

    Sandryyshen - KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, pomocny post! :)
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nauka języków obcych nie sprawiała mi nigdy jakichś poważnych trudności, tak myślę (no chyba, że mówimy o niemieckim, nad tym trzeba było zawsze więcej posiedzieć!), w końcu trzeba się jakoś umieć dogadać. A piosenki po angielsku (lub jak ktoś interesuje się innymi językami) są naprawdę super pomysłem, w stu procentach sprawdzonym. Pozostałe też bardzo przydatne :)

    Buziaki :*
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  16. ja z angielskim nie mam problemów. ogółem strasznie dobrze uczę się języków, tylko np. nie lubię niektórych! :D
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy pot :* Pozdrawiam.
    http://zapiski-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog :) obs i licze na to samo mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe sposoby, ja chciałabym poprawić swój angielski dlatego to dla mnie przydatny post. Czasami nawet pisałam na Cleverbocie po angielsku, to coś jak rozmawiać na Omegle tylko, że tak naprawdę nie piszesz z prawdziwą osobą :)

    milkyalpaka.blogspot.com

    tomito-tomito.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. super sposób x
    http://polowcia--blog.blogspot.com //zapraszam na back to school!

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie uczenie się języków obcych to koszmar, fajne sposoby, ale mi raczej już nie pomogą, testowałam.
    U mnie nowy post, zapraszam

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomysł z tekstami piosenek jest genialny, na pewno spróbuję! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki ! :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne rady, bo w tych czasach bez języka ani rusz!

    leutey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Teksty piosenek najlepsze ;)

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja używam większości z tych metod i nic nie dają.. :(

    Arbuzowa Lemoniada

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajne sposoby, filmy/ seriale to mój ulubiony.

    Zapraszam do mnie: http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  27. Super pomysły! Korzystam z nim, ale chyba będę korzystać z nich częściej :).
    Zapraszam do mnie ♥.
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Z wszystkich pomysłów korzystam i zobaczyłam ogromną poprawę jeszcze jak byłam w gimnazjum. Rady naprawdę przydatne. ;)
    Mój blog, zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  29. JEZUS MARIA ja mam teraz takie zaległości z języka angielskiego...
    nic nie umiem ;-; Mamy nową nauczycielkę i czuję, że będzie duuuużo roboty ;-;

    Spróbuję skorzystać z jakiegoś twojego sposobu, może mi pomoże :)
    czarny-kotyszek.blogspot.com

    Dziękuję za obserwacje :3

    OdpowiedzUsuń
  30. Języki obce zawsze stanowiły moją piętę achillesową, jako że mam psychiczną blokadę wypowiadania się po angielsku. Chociaż skończyłem szkołę z dobrymi ocenami, rozumiem języki, których się uczyłem, to panicznie boję się nimi posługiwać, bo wydaje mi się, że każdy mnie wyśmieje za jakiś drobny błąd, który na pewno by się pojawił. Ale sposoby jak najbardziej fajne, szczególnie ten z tekstami piosenek mi się podoba. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. fajny pomysł :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo lubię uczyć się angielskiego, bo z niemieckim jest już trochę trudniej :D

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajny post :)
    pozdrawiam,Sylwia
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. To sa ciekawe pomysły musze zacząć ćwiczyć i przypominać bo już mało pamiętam :)
    zapraszam do mnie http://moje-in-spiracje.blogspot.com/ obserwacja?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacja. To ogromna motywacja do dalszej pracy !