piątek, 27 listopada 2015

Z wizytą w Budapeszcie / Wymiana szkolna

Ostatnio miałam dość długą przerwę na blogu. Jak już pisałam w poprzednim poście spowodowane to było słabą organizacją czasu, ale wpływ na to miał również mój wyjazd na wymianę szkolną do Budapesztu, o której chciałabym Wam krótko opowiedzieć.




Wiele osób może wahać się, czy jechać na taką wymianę czy nie. Ja osobiście pojechałam z mojej szkoły z programu Erasmus. Wyjazd był darmowy, w zamian za wykonywanie różnych zadań związanych z tematem projektu. Udział w nim bierze 7 krajów. Mi przypadł wyjazd do Budapesztu, z czego byłam bardzo zadowolona.



Wyjechaliśmy 16 października. Po drodze wszyscy byliśmy bardzo zestresowani, baliśmy się jak będzie wyglądało mieszkanie przez tydzień u tak naprawdę obcej osoby. Na miejscu byliśmy po 7 godzinach. Jest to niewiele ze względu na to, że mieszkam niedaleko granicy ze Słowacją.
  Na miejscu, rodziny już na nas czekały. Jak ich zobaczyłam byłam przestraszona podwójnie. Bałam się, że może mój angielski nie jest na tyle dobry, może nie będziemy miały wspólnych tematów do rozmów z moim gospodarzem.. Obawy były jednak niepotrzebne. Okazało się, że rodzice mojej węgierki bardzo dobrze znają język, a dziewczyna, która była moim gospodarzem, też nie umiała perfekcyjnie angielskiego, więc było mi raźniej. Zdarzały się sytuację, gdy nie wiedziałam jak coś powiedzieć po angielsku, ale zawsze sobie radziłyśmy z tłumaczem w ręku, albo ewentualnie migami.







Rodzina przyjęła mnie bardzo serdecznie, dała mi swój własny pokój. Mesi, która była moim gospodarzem okazała się być bardzo miłą osobą i od początku swietnie się razem dogadywałyśmy.  Już tego samego dnia udałyśmy się razem na wycieczkę po Budapeszcie. Miasto zrobiło na mnie naprawdę ogromne wrażenie. 
Każdego dnia  od ok. 9 rano do 17 cała nasza grupa miała zajęcia wg wcześniej ustalonego programu. Było to zwiedzanie, czy warsztaty, tj. garncarstwo, filcowanie.
Wszyscy wspólnie odbyliśmy ciekawą wędrówkę wokół Zamku Królewskiego. Udaliśmy się także do jednego z największych gmachów parlamentów narodowych na świecie, gdzie mogliśmy zobaczyć pracę parlamentarzystów. Następnym punktem wycieczki było Center of Scientific Wonders, gdzie mogliśmy połączyć naukę doświadczeń fizycznych z zabawą i zobaczyć kilka ciekawych doświadczeń chemicznych. Podczas naszego pobytu mieliśmy również okazję odwiedzić tropicarium, gdzie każdy z nas mógł zobaczyć wiele interesujących i niespotykanych u nas zwierząt. Nie brakowało okazji, do robienia wspaniałych zdjęć  ( selfie z rekinem )
 Oprócz tego zobaczyliśmy jeszcze wiele niesamowitych miejsc, takich jak : Buda Castle, City Park, czy urokliwe miasteczko Szentendre.  
Po zakończeniu się programu na dany dzień, . wolny czas spędzałyśmy z Mesi na mieście, w galeriach handlowych lub po prostu szukałyśmy rozrywek w domu. Ogólnie tydzień spędziłyśmy bardzo pozytywnie.





 Na wyjeździe poznałam bardzo dużo osób z wielu krajów, do których naprawdę się przywiązałam i było mi ciężko się z nimi pożegnać.  Do dziś utrzymujemy ze sobą kontakt internetowy.
 Wyjazd pozwolił mi również doszlifować język,  Zauważyłam u mnie dużą poprawę porozumiewania się po angielsku. Rzeczy, których się nauczyłam i nowe znajomości na pewno pozostaną ze mną na długie lata, dlatego każdemu z Was mogę w 100 % polecić wyjazdy na wymiany międzynarodowe. Dla mnie była  to pierwsza wymiana, ale jestem pewna, że nie ostatnia.

A Wy byliscie kiedys na takie wymianie ? Jesli tak to jak wrażenia ? Piszcie w komentarzach !


Wyniki :

W poprzednim poscie za podanie cen obiecałam polecić 5 blogów, oraz dla wylosowanej osoby wysłać mały upominek swiąteczny !!
Polecam blogi :

http://personalna-galaktyka-absurdu.blogspot.com/
http://malachowskaadrianna.blogspot.com/
http://ann-aspiration.blogspot.com/
http://niebieskaizolda.blogspot.com/
http://princessdooomiii.blogspot.com/

Upominek wygrywa : 
http://zazustreet.blogspot.com/
Gratulacje !!
Zwyciężczynię proszę o kontakt na : vanys@wp.pl

Niedługo pojawi się kolejny konkurs :)

15 komentarzy:

  1. Ależ tam pięknie! Musiałaś cudownie spędzić czas :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeny, super taka wymiana! Bardzo fajnie, że trafiłaś na taką fajną rodzinę:)
    Dziękuję za polecenie!:) Piękne zdjęcia, zazdroszczę takiego wyjazdu!

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka wymiana szkolna to świetna sprawa! c;
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana do LBA :) http://czikakama.blogspot.com/2015/11/liebster-blog-award.html#links
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zawsze świetny post. :D
    Pozdrawiam i Zapraszam. :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jak w wakacje byłam w Budapeszcie. Niestety była brzydka pogoda :< Tamten parlament jest śliczny!
    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia kochana :* .
    Poklikasz w linki ? Z góry dziękuje :) .

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2015/12/dressgal.html

    OdpowiedzUsuń
  8. To takie piękne miejsce! Sama miałam okazję tam być. Zazdroszczę takiej wymiany!! :)
    majasikoraworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I like your blog!
    http://larisamerkulova.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  10. Swietnie , że moglas jechac na taka wymiane w tak cudowne miejsce zazdroszcze :)
    http://maggdam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudowne widoki! Ja nigdy nie byłam na takiej wymianie, a chciałabym, bo to wspaniałe przeżycie. :)
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacja. To ogromna motywacja do dalszej pracy !